Amaç ve Kapsam
MADDE 1– (1) Bu yönetmeliğin amacı Emlak ve İstimlak Müdürlüğü’nün kuruluş, görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.
Yasal Dayanak
MADDE 2– (1) Bu yönetmelik, 03.07.2005 tarihli ve 5393 sayılı Belediye Kanununun 15. maddesinin (b) bendi hükmüne dayanılarak hazırlanmıştır.
Personel ve Teşkilat Yapısı
MADDE 3–(1)Emlak ve İstimlak Müdürlüğü; bir müdür, bir şef ile müdürlüğe bağlı Emlak Kontrol Bürosu, İstimlak Bürosu, Kira ve Lojman İşleri Bürosu, Arazi Kontrol ve Harita Bürosu, Arsa Tahsis ve Kentsel Dönüşüm Bürosu ile İdari ve Mali İşler Bürosundan oluşur.
(2) Emlak ve İstimlak Müdürlüğü, Belediye Başkan Yardımcısına bağlı olup, Müdürlüğe talimat verme yetkisi Belediye Başkanı ve Belediye Başkan Yardımcısına aittir.
(3) Müdürlük personel ve teşkilat yapısı;
a) Emlak ve İstimlak Müdürü: Müdürlüğü yönetme ve temsil etme görev ve yetkisine sahip, Teknik Eleman Statüsüne (Harita mühendisi, Şehir plancısı, İnşaat Mühendisi) haiz amirdir.
b) Emlak ve İstimlak Şefi: Müdürlük tarafından görevlendirildiği konu ve alanlarda meslek kuralları ile ilgili işleri takip etmek, Müdürlük içi işleyişin koordineli olarak yürütülmesini sağlayan teknik elemandır.
c) Büro Sorumluları: Müdürlük veya şef tarafından görevlendirildiği konu ve alanlarda meslek kuralları ile ilgili işleri takip etmek, büro içi işleyişin koordineli olarak yürütülmesini sağlayan en az lise mezunu memur elemandır.
d) Emlak ve İstimlak Personeli:
1) Teknik Elemanlar: Müdürlüğe ait işlemlere esas olmak üzere (kamulaştırma, hisse satışı, tahsisler, ihale, takas vb.) yer tespiti, bina değerlendirilmesi ve imar planına göre krokilerin hazırlanması işlemlerini yürüten mühendis veya tekniker elemanlardır.
2) Diğer Personel: Müdürlükteki bürolarda çalışan, bağlı olduğu büro sorumlusunun verdiği görev ve hizmetleri tam ve noksansız olarak yerine getirmekle yükümlü yeteri kadar memur, işçi, sözleşmeli personeli ve hizmet alımı ile görevlendirilen personeldir. (Emlak ve istimlak Şefliği kaldırılarak büro sorumluları şef olarak görevlendirme yapılabilir)
Tanımlar
MADDE 4– (1) Bu Yönetmelikte geçen;
Belediye : Kastamonu Belediyesini,
Başkanlık : Kastamonu Belediye Başkanlığını,
Müdürlük : Emlak ve İstimlak Müdürlüğünü,
Personel : Emlak ve İstimlak Müdürlüğünde görevli tüm personeli ifade eder.
Müdürlüğün Görev, Yetki ve Sorumlulukları
MADDE 5–(1) Müdürlüğün görev, yetki ve sorumluluklar aşağıdaki gibidir:
a) Belediyeye ait taşınmaz malların envanterini güncelleyerek tutmak. Bu amaçla;
1) Belediye adına kayıtlı taşınmazların tapu verilerini alarak her bir taşınmaz yönünden bir dosya açmak,
2) Her bir taşınmaz yönünden fiili durumları, imar durumları, ada, parsel ve büyüklük bilgilerinin yer aldığı kimlik kartı oluşturarak dosyalayarak arşivlemek, verileri bilgisayar ortamına aktarmak.
b) Belediyeye şartlı veya şartsız olarak bağışlanan taşınmaz işlemlerini yürütmek. Bu amaçla;
1) Belediye Meclis Kararı veya Başkan onayı almak,
2) Tapuda tescillerini gerçekleştirmek, işbu maddenin (a) fıkrasına göre taşınmaz dosyası oluşturarak arşivlemek.
c) İmar planları doğrultusunda imar uygulaması yapılan alanlarda yer alan ve mevzuat gereği Belediye adına tescili gereken taşınmazları tapu tescil işlemlerini yürütmek veya ilgili müdürlükçe yapılan imar uygulaması neticesinde tapusu teslim olunan taşınmaza işbu maddenin (a) fıkrasına göre taşınmaz dosyası oluşturarak arşivlemek,
ç) Belediyenin hüküm ve tasarrufu altında bulunan taşınmazların tespitini yaparak envanter oluşturmak, meri planlar kapsamında ihdas olunabilecek taşınmazların ihdas işlemlerini yapmak, Belediye adına tescilini sağlamak. Bu amaçla;
1) Belediyenin hüküm ve tasarrufu altında olup, tapuda kaydı bulunmayan bağımsız parsel niteliğinde bulunan taşınmazların tespitini yapmak.
2) Kadastro Müdürlüğünden aplikasyon krokisini almak.
3) Parsel ihdası hususunda Encümene karar alınmak üzere dosyayı sunmak.
4) Encümen Kararından sonra Kadastro ve Tapu Müdürlüğünde işlemlerini tamamlayarak taşınmazın Belediye adına tescilini sağlamak.
5) Belediye adına tescil olunan taşınmazın bu maddenin (a) bendi hükmü uyarınca kimlik kartının oluşturulmasını sağlamak.
d) 3194 sayılı İmar Kanunun 11’inci maddesi kapsamında bulunan meydan, yol, park, yeşil alan vb. kamu hizmetine ayrılmış ve Maliye Hazinesi adına kayıtlı taşınmazların Belediye adına bedelsiz terk veya devir işlemlerini yapmak; Bu amaçla;
1) İmar planlarında yol, yeşil alan, park gibi kamu hizmet alanında kalan ve Tapuda Maliye Hazinesi adına kayıtlı taşınmazları 3194 sayılı Kanunun 11’inci maddesine göre Maliye Hazinesinden Belediyeye devri veya bedelsiz terk talebinde bulunmak,
2) Maliye Hazinesinde bedelsiz terk veya devri halinde tapuya şerh verilmesini sağlayarak, devir alınan taşınmazın imar planındaki fonksiyonuna göre ilgili müdürlüğü bilgilendirmek,
e) Belediye tarafından yapılan, yaptırılan veya satın alınan binaları yerinde durum tespiti yaparak teslim almak.
f) Belediye taşınmazlarının kamu kurum ve kuruluşlarına veya kamu yararına çalışan derneklere veya vakıflara takas, tahsis, irtifak hakkı tesis edilmesine ilişkin işlemleri yürütmek; Bu amaçla;
1) Belediye Meclisinden kararı almak, talep eden kurumun niteliğine göre İçişleri Bakanlığından muvafakat almak,
2) Kararının uygulanması yönünde Encümen Kararının alınması, işlemin konusuna göre protokol yapılması ve tapu işlemlerinin yürütülmesi.
g) Kamulaştırma işlemlerini yürütmek. Bu amaçla;
1) Tapu kaydının güncel durumu alınarak, Kadastro Müdürlüğünden taşınmazın aplikasyonunun getirtilmesi, taşınmazın ölçümlerinin ilgili Müdürlükten talep edilmesi
2) Kamulaştırılacak taşınmazın imar programında yer alıyor ise doğrudan, programında yer almaması halinde Belediye Encümeninden kamu yararı kararı alınarak, 2942 Sayılı Yasa hükümlerine göre Kıymet Takdir Komisyonunca kıymet taktirinin yaptırılması
3) Malikin 2942 sayılı Yasanın 8. maddesine göre uzlaşmaya davet edilmesi, uzlaşma gününün tesbiti ile Uzlaşma Komisyonu ile malikler arasında uzlaşma görüşmeleri ile ilgili organizasyonun yapılması, uzlaşılması halinde tutanak tutularak bedelin ödenerek tapunun Belediye adına devrinin gerçekleştirilmesi,
4) Uzlaşılamama halinde, Hukuk İşleri Müdürlüğüne hükmen tescil hususunda işlemlerin yürütülmesi hususunda başkanlık makamından onay alınarak dosyanın gönderilmesi.
h) Belediye Taşınmazlarının 2886 Sayılı Kanuna göre satış veya kiralama ihalesi işlemlerini yürütmek. Bu amaçla:
1) Taşınmaz satış işlemleri;
a) Belediye Meclisi Kararı almak,
b) Taşınmazın kıymet takdirinin yapılması amacıyla Kıymet Taktir Komisyonuna sunmak,
c) Taslak ihale genel ve özel , gerektiğinde teknik şartnamelerin hazırlanarak ihale gününün belirlenmesi yönünde Belediye Encümene sunmak, İlan işlemlerini yürütmek,
d) İhale Komisyonunca taşınmazın satılması ve ihalenin ita amirince onaylanması halinde ihale alıcısına kesin ihale kararının tebliğ etmek,
e) Satış bedelinin tahsili ve tapuda devir işlemlerinin gerçekleştirilmesini sağlamak.
2) Taşınmaz kira işlemleri;
a) Belediyenin mülkiyetinde veya hüküm ve tasarrufu altında bulunan taşınmazların Belediyeye gelir getirmesi amacıyla kiralama ihalenin yapılması hususunda teklif hazırlanarak süresine göre Belediye Encümeni veya Meclise karar alınması yönünde sunmak,
b) Taşınmazın kıymet takdirinin yapılması amacıyla Kıymet Takdir Komisyonuna sunarak, Belediye Başkanından ihale onayı alınması,
ç) Taslak ihale genel ve özel şartnamenin hazırlanarak ihale gününün belirlenmesi yönünde Belediye Encümene sunmak, İlan işlemlerini yürütmek,
d) İhalenin yapılması ve ita amirince ihalenin onaylanması halinde; İhale alıcısına kira sözleşmesi hazırlanarak imzalatıp notere onaylattırılmasını temin etmek,
g) Yer teslimi yapmak, kira bedelinin tahsili hususunda program üzerinden tahakkukları yaparak Mali Hizmetler Müdürlüğüne bildirmek,
ğ) Kiralama süresince dönem dönem taşınmazda fiili kontrol ve kira bedeli ödenip ödenmediği kontrollerini yapmak, kira dönemleri sonlarında kira artış işlemlerini yürütmek,
h) Kira dönemi biten taşınmazların yeniden ihaleye çıkarılması işlemlerini yürütmek
ı) Üç ay üst üste kira ödenmeyen taşınmazlara ait kiranın tahsili için gerekli bilgi ve belgeleri Başkanlık makamından onaylı Hukuk İşleri Müdürlüğüne havale ettirmek.
ı) Belediye taşınmazlarının 3194 sayılı Kanunun 17’inci maddesi gereğince satılmasına karar verilmesi halinde satışa ilişkin işlemleri yürütmek. Bu amaçla;
1) Taşınmazın yer tespiti yapmak. (Adres, mevkii, işgalcisi, elinde bulunan evrakları vs.)
2) Taşınmazın mülkiyet ve imar durumu getirtilmesi,
3) Taşınmazın Kıymet Takdir Komisyonunca bedelinin yaptırılması,
4) Belediye Encümenince satılması hususunda teklifte bulunmak,
5) Encümence satılması halinde, arsa bedelinin tahsili ile tapuda devir işlemlerini gerçekleştirmek,
i) Belediye mülkiyetinde veya hüküm ve tasarrufu altında bulunan taşınmazlara ilişkin işgallerin tespiti halinde ecr-i misil ve terk işlemlerini yürütmek; Bu amaçla;
1) Belediye mülkiyetinde veya hüküm ve tasarrufu altında bulunan taşınmazlar işgal olunmuş ise tespit tutanağı ile tespitinin yapmak,
2) İşgal olunan alanın ölçümünün yapılmasını sağlamak,
3) Ecr-i misil ihbarnamesi tanzim ederek işgalciye tebliğ etmek,
4) Program üzerinden tahakkukun yapılarak, Mali Hizmetler Müdürlüğüne bildirmek.
j) 4706 sayılı yasaya göre Maliye Hazinesi taşınmazlarının satışı işlemlerinin yürütmek. Bu amaçla;
1) Vatandaş başvurusunun kabul etmek, tapu ve imar durumu bilgilerini getirtmek,
2) Maliye Hazinesine taşınmazın Belediyeye devir talebi yazısını göndermek,
3) Maliye Hazinesince taşınmazın Belediyeye işgalcisine satılmak üzere devrinin kabul edilmesi halinde,
4) Ortak komisyon oluşturulması işlemlerinin yapılması, taşınmazın kıymetinin taktiri,
5) Belediye Encümenince satılması hususunda karar alınması hususunda teklifte bulunarak Encümen Kararı almak, Maliye Hazinesine ve İlgilisine kararın bildirilmesi,
6) Bedelin ödenmesi halinde Taşınmazın Tapu Müdürlüğünde devrinin gerçekleştirilmesi.
k) 2981sayılı İmar Affı Kanunu kapsamındaki işlemleri yürütmek Bu amaçla;
1) Vatandaş başvurusunun kabulü,
2) Tapu Tahsis Belgesi veya başvuru belgesinin ilgili mercilerden celbi,
3) Maliye Hazinesinden taşınmazın talebi,
4) Maliye Hazinesince taşınmazın ilgilisine satılmak üzere Belediyeye devir yazısı sonucu,
5) Encümen kararı alınması ve taşınmazın devrinin yapılması.
l) 4734 Sayılı Kanuna göre belediyenin ihtiyaç duyduğu taşınmaz kiralanması işlemlerini yürütmek. Bu amaçla;
3) Taşınmazın kiralanması hususunda Encümene teklif sunmak,
m) İlgili Müdürlüklerden gelen yoldan ihdas, sınır düzeltmesi vs. işlemleri yürütmek.
n) Kıymet Takdir Komisyonu ve Uzlaşma Komisyonu sekretarya hizmetlerini yürütmek.
o) Kentsel gelişim ve dönüşüm ile ilgili iş ve işlemleri yapmak,
Müdürün görev yetki ve sorumluluğu
MADDE 6– (1) Emlak ve İstimlak Müdürü görev ve hizmetlerinden ötürü Belediye Başkanı ve bağlı olduğu Başkan Yardımcısına karşı sorumlu olup; aşağıdaki konularda görevli ve yetkilidir:
a) Bu Yönetmelikte belirtilen Müdürlük görevlerinin ilgili mevzuata uygun, etkili, ekonomik ve verimli yürütülmesini sağlamak,
b) Müdürlüğün görev alanına giren konularla ilgili mevzuatı, yargı kararlarını ve yayınları takip etmek, personelini bilgilendirmek ve eğitmek,
c) Müdürlük görevlerinin kapsamına giren bütün işleri sevk ve idare ederek gereken denetimleri yapmak,
ç) Personelinin tüm özlük işlemlerinin yürütümünü sağlamak,
d) İlgili Yönetmeliğe uygun olarak Müdürlüğün taşınır kayıt ve kontrol yetkililerini belirlemek; taşınır işlemlerinin gerçekleştirilmesini sağlamak,
e) Müdürlüğün çalışma ve stratejik planlarının, faaliyet raporlarının, performans değerlendirmesine esas olacak rapor ve istatistiklerin oluşturulması; süreç analizleri, uygulamaya ilişkin değerlendirme ve sonuçlar üretilerek uygulamaya geçirilmesi çalışmalarını yürütmek,
f) Müdürlüğün genel iş yürütümü konularında ilgili ve yetkili mercilere Müdürlük görüşü hazırlamak,
g) Müdürlüğün gider bütçe taslağını hazırlatmak,
ğ) Harcama yetkilisi olarak, 5018 sayılı Yasada belirlenen iş ve işlemleri gerçekleştirmek,
h) İhale yetkilisi olarak, ilgili yasada belirlenen iş ve işlemlerin gerçekleştirilmesini sağlamak,
ı) Disiplin amiri sıfatıyla ilgili mevzuat çerçevesinde hareket etmek,
i) Çalışma alanına giren ve Başkanlık Makamınca verilen diğer görevleri yapmak.
Emlak ve İstimlak Şefinin Görev, Yetki ve Sorumluluğu
MADDE 7– (1)Emlak ve İstimlak Şefi,Müdürlük tarafından görevlendirildiği konuların yasa, yönetmelik ve tüzükler uyarınca sonuçlanıncaya kadarki aşamalarını takip etmek, Müdürlük içindeki diğer işlemlerin koordineli bir şekilde yürümesini sağlamakla görevli olup, bu yetkisini kullanırken yetkili Müdüre karşı sorumludur.
Büro Sorumlularının Görev, Yetki ve Sorumlulukları
MADDE 8– (1)Büro Sorumlusu,Müdürlük ve şeflik tarafından görevlendirildiği konuların yasa, yönetmelik ve tüzükler uyarınca sonuçlanıncaya kadarki aşamalarını takip etmek, büro içindeki işlemlerin koordineli bir şekilde yürümesini sağlamakla görevli olup, bu yetkisini kullanırken yetkili Müdüre ve şefe karşı sorumludur.
Emlak ve İstimlak Personelinin Görev, Yetki ve Sorumlulukları
MADDE 9– (1) Emlak ve İstimlak Personeli,Müdürlük tarafından verilen görevleri kanun, tüzük ve yönetmelikler çerçevesinde değerlendirip sonuçlandırmakla görevli olup, bu görevleri yerine getirirken yasalardan aldığı yetkiyi kullanırken yetkili Müdüre karşı sorumludur.
İdari ve Mali İşler Personelinin Görev, Yetki ve Sorumlulukları
MADDE 10– (1) İdari ve Mali İşler Personeli,Müdürlüğe gelen-giden evrakların kaydını yapmak, evrakları konularına göre tasnifleyip arşivlemek, istenildiğinde evrakı zimmet karşılığı vermek ve almak, Müdürlük ile ilgili yazışmaları doğru-düzenli olarak ve zamanında Bilgisayar işlemlerini yapmakla görevli olup, görevinin gereklerini yerine getirmekten Emlak ve İstimlak Şefi ile Emlak ve İstimlak Müdürüne karşı sorumludur.
Emlak kontrol bürosunun görevleri
MADDE 11– (1) Emlak Kontrol Bürosu aşağıdaki alanlarda görevli ve yetkilidir:
a) Belediyeye ait taşınmaz malların kayıtlarını düzenli bir şekilde tutmak, takip ve kontrolünü yapmak, kullanım şekillerini tespit ederek başkanlık makamına önerilerde bulunmak sureti ile değerlendirilmelerini sağlamak, değerlendirme şekliyle ilgili iş ve işlem dosyalarını hazırlamak,
b) Umumi hizmetlere ayrılmış yerlere rastlayan Hazineye veya İl Özel İdaresine ait arazi ve arsaların bedelsiz olarak belediyeye verilmesi için gerekli işlemleri tamamlayarak Maliye Bakanlığı’na bildirmek, bu yerlerin terkin ve tescillerini sağlamak,
c) 4706⁄4916 sayılı yasalar uyarınca Maliye Hazinesi adına kayıtlı arsa ve arazilerin satılması işlemlerinde belediyece yürütülmesi gereken iş ve işlemleri yapmak,
d) Talep halinde İmar planlarının tatbiki sonucu kamulaştırmadan arta kalan parçalarla, istikameti değiştirilen veya kapanan yol ve meydanlarda oluşan sahalardan müstakil inşaata elverişli olmayan parçaları, bitişiğindeki arsa veya bina sahibine bedel takdiri suretiyle satılması gayrimenkul sahiplerinin yola giden yerlerden dolayı tahakkuk eden istihkaklarını bedel takdiri suretiyle değiştirmek işlemlerini yürütmek ,
e) Talep halinde İmar parsellerindeki belediye hisselerini parselin diğer hissedarlarına bedel takdiri suretiyle satmak işlemlerini yürütmek , hisseli parselleri ilgililerin satın almaktan kaçınması halinde belediyece ihtiyaç duyulduğunda başkanlık makamından onay alınarak ortaklığın giderilmesi davası açılması için konunun Hukuk İşleri Müdürlüğüne intikalini sağlamak
f) Müstakil taşınmaz mal satışına veya taşınmazların kat karşılığı veya yap-işlet-devret yöntemi ile değerlendirilmesine karar verilmesi halinde, bunlarla ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
g) Alt yapılı arsalar üretmek; konut, toplu konut yapmak, satmak, kiralamak ve bu amaçla kullanılacak yerleri tespit ederek satın almak, trampa etmek; bu konuda ilgili birimler ile diğer kamu kurum kuruluşları ve bankalarla işbirliği yapmak ve gerektiğinde ortak projeler gerçekleştirmek,
ğ) Müdürlük tarafından verilen benzer görevleri yapmak.
Kamulaştırma bürosu
MADDE 12– (1) Kamulaştırma Bürosu aşağıdaki alanlarda görevli ve yetkilidir:
a) 2942 sayılı Kamulaştırma kanunu ve bu kanunda değişiklik yapılması hakkındaki 4650 sayılı Kanun çerçevesinde kamulaştırmaların yapılabilmesi için öncelikle yatırım Müdürlüklerinin ilgili yıl içinde yatırım programlarında olan ve meri planlarda yol, park, çocuk bahçesi ve yeşil alan gibi amme hizmetine ayrılmış gayrimenkullerin listesi istenerek, öngörülen talepler Başkanlığın görüşüne sunularak yıl içersindeki kamulaştırma planını hazırlamak, bu amaçla konunun belediye encümenine intikali ile kamulaştırma kararının alınmasından idare adına tesciline kadar tüm işlemleri yapmak,
b) Kamu yararının gerektirdiği durumlarda, gerçek ve tüzel kişilerin mülkiyetinde bulunan taşınmazların belediyemizce kamulaştırılmasına karar verilmesi halinde taşınmazın idare adına tesciline kadar tüm işlemleri yapmak,
c) Kamu idarelerine ait taşınmazların devir işlemlerinin ilgili yasada öngörüldüğü şekilde yürütülmesini sağlamak,
ç) Kamulaştırmayla ilgili diğer iş ve işlemleri yapmak, ilgili dosyaları saklamak, dava konusu olanları Hukuk İşleri Müdürlüğüne iletmek, bu konuyla ilgili istenilen görüş veya bilirkişi raporları ile ilgili cevapları hazırlamak ve süresinde ilgili birimlere iletmek,
d) Kamulaştırmayla ilgili olarak oluşturulan Kıymet Takdir Komisyonu ve Uzlaşma Komisyonunun sekreterya işlerini yürütmek,
e) Müdürlük tarafından verilen benzer görevleri yapmak.
Kira ve lojman işleri bürosu
MADDE 13– (1) Kira ve Lojman İşleri Bürosu aşağıdaki alanlarda görevli ve yetkilidir:
a) Lojman yapmaya elverişli arsaları ve belediyemiz mülkiyetindeki konutlardan lojman olarak kullanılabilecekleri tespit ederek ilgili birimlere bildirmek,
b) Lojmanların bakım ve onarımlarını yapmak,
c) Lojmanların Kamu Konutları Yönetmeliğine göre hak sahiplerine tahsisini yapmak; kiraların zamanında ve yıllık artışlar dikkate alınarak ödenmesini sağlamak; ödeme yapmayanlar hakkında yasal işlemleri süresinde başlatmak,
ç) Lojmanların tahsis edildiği haliyle kullanılmasını kontrol etmek, kullanımdan kaynaklı zararların tazminiyle ilgili iş ve işlemleri yapmak,
d) Boşalan veya tahsis süresi biten lojmanları teslim almak, tahsis süresi biten lojmanların tahliye işlemlerini süresi içinde yapmak,
e) Kiraya verilecek belediye mülklerini tespit etmek, bunlarla ilgili ihale dosyalarını hazırlamak, ihale sonrası sözleşme ve yer teslimi işlemlerini yapmak,
f) Kiraya verilen mülkleri düzenli kontrol ederek sözleşmeye aykırı husus olup olmadığını belirlemek, aykırı husus tespit edilmesi halinde yasal işlemleri süresinde başlatmak ve takip etmek,
g) Kiraların zamanında ödenip ödenmediğinin kontrolünü yapmak, ödemeyenler hakkında süresi içinde yasal işlemleri başlatmak ve takip etmek,
ğ) Kiraların süresi içinde ve sözleşme hükümlerine göre artırılmasını sağlamak,
h) Kira süresi dolan taşınmazların tahliye işlemlerini gerçekleştirerek teslim almak, tahliye etmeyenler hakkında süresi içinde yasal işlemleri başlatmak ve takip etmek,
ı) Belediyeye ait taşınmazları fuzuli işgallerden korumak ve gerektiğinde ecrimisil almak,
i) Müdürlük tarafından verilen benzer görevleri yapmak.
Arazi kontrol ve harita bürosu
MADDE 14– (1) Arazi Kontrol ve Harita Bürosu aşağıdaki alanlarda görevli ve yetkilidir:
a) Belediyeye ait veya özel kanunlarla belediyeye intikal eden arazi ve arsaları yerinde tetkik etmek, harita ve planlar üzerine işleyerek ilgili yerlere iletmek,
b) Belediyeye ait arsa ve arazileri sürekli kontrol altında tutarak işgal edilmemelerini sağlamak, işgal edilenleri tespit ederek tutanak ve haritası ile birlikte ilgili birimlere iletmek,
c) Davalı belediye taşınmazları ile ilgili olarak bilirkişilerce tanzim edilen raporların tetkiki, araziye tatbiki, bunlara gerekli itirazın hazırlanması, gerektiğinde tanık ve bilirkişilerin tespit ve temininin sağlanması,
ç) Başka birimlerden gönderilen veya temin edilen parselasyon planları ve dağıtım cetvellerini tetkik ederek belediyemize ait hisseli veya tam parsellerin çaplarını çıkarmak, belediyemiz envanterine kaydedilmek üzere Emlak Kontrol Bölümüne iletmek,
d) Mevcut parselasyon planları, dağıtım cetvelleri ile kadastro planlarının birer örneğini arşivlemek,
e) Müdürlük tarafından verilen benzer görevleri yapmak.
Arsa tahsis ve kentsel dönüşüm bürosu
MADDE 15– (1) Arsa Tahsis ve Kentsel Dönüşüm Bürosu aşağıdaki alanlarda görevli ve yetkilidir:
a) Özel kanunlar gereğince hak sahiplerine tahsis edilmek üzere belediyeye intikal eden arazi ve arsalar ile aynı amaçla kullanılacak belediyemiz mülkiyetindeki arsa ve arazilerle ilgili ön hazırlıkları tamamlayarak dosyalarını tanzim etmek,
b) Hak sahiplerinin tespitinde tapu, vergi daireleri ve diğer ilgili kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapmak,
c) Hak sahiplerine tahsis işlemlerini yapmak; tahsis edilen arsaların bedellerinin tahakkuk ve tahsilat işlemlerini takip etmek,
ç) Tahsis edilen yerlerle ilgili olarak tapuda tescil, ipotek vb. işlemlerini yapmak, taksitlerin zamanında tahsilini sağlamak, ödemeyenlerle ilgili yasal işlemleri süresinde başlatmak ve takip etmek,
d) İmar planlarında belediyemiz toplu konut alanları olarak belirlenen ve tescilleri gerçekleşen parsellerin kooperatiflere, imar planlarında gecekondu önleme bölgesi olarak ilan edilen yerlerden belediye adına tescilleri gerçekleşenlerin hak sahiplerine ve kooperatiflere tahsislerini sağlamak,
e) Kentsel gelişim ve dönüşüm ile ilgili diğer iş ve işlemleri yapmak,
f) Müdürlük tarafından verilen benzer görevleri yapmak.
İdari ve mali işler bürosu
MADDE 16– (1) İdari ve Mali İşler Bürosu aşağıdaki alanlarda görevli ve yetkilidir:
a) Müdürlüğün tüm yazışmalarını, gelen-giden ve zimmetli evrak kayıt ve dağıtımını yapmak; dosyalama düzeni ve Müdürlük arşivini oluşturmak,
b) Her türlü genelge, tebliğ, yönetmelik ve Başkanlık emirlerini ilgili personele duyurmak,
c) Personelin her türlü özlük işlerinin tam ve zamanında yapılmasını sağlamak,
ç) Müdürlüğün gider bütçe taslağını, stratejik ve çalışma planlarını, faaliyet raporlarını hazırlamak,
d) Bir harcama birimi olarak Müdürlüğün her türlü mali iş ve işlemlerini ilgili mevzuata göre yürütmek,
e) İhale mevzuatına göre gerekli iş ve işlemleri yapmak,
f) Müdürlüğe ait taşınır malların giriş, çıkış, kayıt, değer tespiti, hurda, sayım, devir, bakım, onarım işleri ile yönetim hesabının oluşturulması işlemlerini gerçekleştirmek,
g) Görev alanına giren ve Müdürlük tarafından verilen diğer görevleri yapmak.
Görevin alınması
MADDE 17– (1) Müdür tarafından havale edilen belgeler, dosyalar ve tüm işler zimmet defterine kaydedilerek ilgilisine verilir.
Görevin planlanması
MADDE 18– (1)Emlak ve İstimlak Müdürlüğündeki iş ve işlemler Müdür tarafından düzenlenen plan dahilinde yürütülür.
Görevin yürütülmesi
MADDE 19– (1)Müdürlükte görevli tüm personel, kendilerine verilen görevleri yasa ve yönetmelikler doğrultusunda gereken özen ve süratle yapmak zorundadır.
Müdürlük birimleri arasında işbirliği
MADDE 20– (1) Müdürlük dahilinde çalışanlar arasındaki işbirliği ve koordinasyon, Müdür tarafından sağlanır.
(2) Müdürlüğe gelen tüm evraklar toplanıp konularına göre dosyalandıktan sonra müdüre iletilir.
(3) Müdür, evrakları gereği için ilgili personele tevzi eder.
(4) Bu Yönetmelikte adı geçen görevlilerin ölüm hariç her hangi bir nedenle görevlerinden ayrılmaları durumunda görevleri gereği yanlarında bulunan her türlü dosya, yazı ve belgeler ile zimmeti altında bulunan eşyaları bir çizelgeye bağlı olarak yeni görevliye devir teslimini yapmaları zorunludur. Devir-teslim yapılmadan görevden ayrılma işlemleri yapılmaz.
(5) Çalışanın ölümü halinde, kendisine verilen yazı, belge ve diğer eşyalar birim amirinin hazırlayacağı bir tutanakla yeni görevliye teslim edilir.
Diğer kurum ve kuruluşlarla koordinasyon
MADDE 21– (1) Müdürlükler arası yazışmalar Müdür’ ün imzası ile yürütülür.
(2) Müdürlüğün, Belediye dışı özel ve tüzel kişiler, Valilik, Kamu Kurum ve Kuruluşları ve diğer şahıslarla ilgili gerekli görülen yazışmalar; Müdür ve Başkan Yardımcısının parafı, Belediye Başkanının veya yetki verdiği Başkan Yardımcısının imzası ile yürütülür.
Gelen giden evrakla ilgili yapılacak işlem
MADDE 22– (1)Müdürlüğe gelen evrakın önce kaydı yapılır. Müdür tarafından ilgili personele havale edilir. Personel evrakın gereğini zamanında ve noksansız yapmakla yükümlüdür.
(2) Evraklar ilgili personele müdürün havalesi ile dağıtılır. Gelen ve giden evraklar ilgili kayıt defterlerine sayılarına göre işlenir, dış müdürlük evrakları yine zimmetle ilgili Müdürlüğe teslim edilir. Müdürlükler arası havale ve kayıt işlemleri elektronik ortamda yapılır.
Arşivleme ve dosyalama
MADDE 23 — (1) Müdürlüklerde yapılan tüm yazışmaların birer sureti konularına göre tasnif edilerek standart dosya planına uygun olarak ayrı klasörlerde saklanır.
(2) İşlemi biten evraklar arşive kaldırılır.
(3) Arşivdeki evrakların muhafazasından ve istenildiği zaman çıkarılmasından görevli personel ve ilgili amiri sorumludur.
Denetim, personel sicil ve disiplin hükümleri
MADDE 24 — (1)Emlak ve İstimlak Müdürü tüm personelini her zaman denetleme yetkisine sahiptir.
(2) Emlak ve İstimlak Müdürü 1. Sicil amiri olarak personelin yıllık sicil notlarını verir.
(3) Emlak ve İstimlak Müdürü 1. Disiplin Amiri olarak disiplin mevzuatı doğrultusunda işlemleri yürütür.
(4) Emlak ve İstimlak Müdürlüğünde çalışan tüm personelin izin, rapor, derece ve kademe ilerlemesi, ödüllendirme ve cezalandırma vb. işlemlere ilişkin belgeleri kapsayan gölge dosya tutulur.
Yönetmelikte hüküm bulunmayan haller
MADDE 25 — (1) İşbu yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde yürürlükteki ilgili mevzuat hükümlerine uyulur.
Yürürlük
MADDE 26 – (1) Bu yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 27 – (1) Bu yönetmelik hükümlerini Belediye Başkanı yürütür.